Humpolecký výrobce nápojů Isoline získává v těchto dnech za podpory Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) finanční zdroje a zakázky z největší světové crowdfundingové platformy, amerického Kickstarteru. Malé firmy čím dál více využívají nástrojů Podnikání 4.0 založených na internetu, sociálních sítích a smart zařízeních pro dobývání zahraničních trhů. Za minimálních nákladů tak získávají zakázky a zdroje po celém světě. Podmínkou je angličtina a schopnost využívat nové formy komunikace.

Isoline, člen AMSP ČR, vstoupil za podpory asociace do Kickstarteru v uplynulých dnech.  Během tří hodin získala firma 25 tisíc dolarů, v dalších dnech to bylo již 60 tisíc dolarů, celkově firma očekává 250-400 tisíc dolarů.

Jednou z prvních firem, které se podařilo uspět na prestižní crowdfundingové platformě, byla firma Skinners, která zvítězila v soutěži AMSP ČR  a Komerční banky Nastartujte se 2015 a získala 300 tisíc Kč. Tato firma vyrábějící ponožkoboty využila získaný kapitál a pustila se do kampaně, jejímž cílem bylo dosažení zdrojů z amerického internetového portálu založeného na financování kreativních projektů z oblasti technologických inovací, her, filmů apod. Služba je založena na přímém financování zákazníky z celého světa, kteří svým příspěvkem rozhodují o úspěchu projektu. Získanými zdroji nerealizuje podnikatel přímý profit, ale uvádí výrobek na trh a získané zdroje slouží pro nastartování mezinárodního byznysu. Firma Skinners tak v roce 2016 získala během 44 dní od deseti tisíc přispěvatelů z celého světa 16 milionů korun a zakázky na 17 tisíc párů ponožkobot.

Humpolecký výrobce nápojů Isoline nabízí zajímavé řešení uchovávání, dávkování a konzumace energetických nápojů. AMSP ČR v rámci projektu podpory začínajících podnikatelů „Svou cestou“ se rozhodla projekt podpořit a vytvořila jízdní řád průniku na Kickstarter. To obnášelo čtvrt roku práce na bázi sociálních sítí, natáčení videa, získávání příznivců, vše s využitím digitálního marketingu. Firma spolupracovala nejdříve s českou agenturou, najala si ale rovněž americkou firmu, která má s uváděním začínajících firem na podobné platformy zkušenosti.

Robert Mička, majitel a ředitel Isoline, k tomu uvádí: „Velmi důležitá je příprava, zde nám svými zkušenostmi z podobných projektů pomohla AMSP ČR. Musí se zajistit personál s perfektní znalostí angličtiny a mezinárodními znalostmi z on-line marketingu. Dále je třeba si dobře prověřit agenturu, se kterou se spolupracuje.“ Současně ale dodává: „Nejde jen o to, že získáváme zdroje a zakázky, ale krásně si tím testujeme nový produkt a už jen to, že se nám podařilo touto formou prorazit, znamená velký zájem korporátních zákazníků o naše nápoje a zvedá se rovněž zájem investorů o spolupráci. Přesto vidíme i chyby, které jsme udělali, měli jsme kampaň ladit ještě déle a více si nastudovat podobné kampaně úspěšných i neúspěšných firem, mohli jsme se vyvarovat řady chyb.“

AMSP ČR podporuje i tuzemské crowdfundingové projekty, například ve spolupráci s českou platformou Fundlift podpořila asociace v tomto roce síť fast-casual restaurací na Slovensku a v České republice Regal Burger nebo například e-commerce platformu propojující oblasti sportu, nakupování a zábavy RedCrox. První získal 6,5 milionu korun, druhý 4,7 milionu korun.

Karel Havlíček, předseda představenstva AMSP ČR k tou dodává: „Nové technologie dnes umožňují malým firmám získávat zakázky z celého světa, a to za minimálních nákladů. Je to jen o tom nebát se nových forem komunikace a marketingu a opustit zažité představy o dobývání trhů. Před deseti lety bylo nepředstavitelné, že by mladá česká firma úspěšně zahájila expanzi na světové trhy s ponožkami nebo nápoji, a to de facto bez finančních zdrojů.  Na příkladech Skinners nebo Isoline je vidět, že se to dá zvládnout. Budeme se podobným aktivitám dále věnovat, chceme našim členům přinášet konkrétní byznys.“

Tisková zpráva ke stažení zde:
TZ-2017-11-30-Mladé české firmy dobývají svět