Jméno: Markéta Jílková
Název firmy: Marketingový specialista jako digitální nomád
Pozice ve firmě: freelancer
Obor podnikání: marketing
Počet zaměstnanců ve firmě: 1
Kraj: Hlavní město Praha

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

K podnikání jsem se rozhoupávala dlouho, ale k oboru mě přivedla má zvídavost a taky fakt, že mě vyhodili ze školy. Živnost jsem ale založila až v diplomovém semestru. V té době jsem si spojila nitky dohromady a dalo mi smysl, že jako nezávislý profesionál už vlastně vystupuji. Jen bylo potřeba tomu dát oficiální rámec.

Co vám na začátku podnikání pomohlo a co vám naopak komplikovalo život?

Chuť se sebevzdělávat (absolvovala jsem kurzy u Davida Lörincze, Otta Bohuše, měla jsem sezení s Katkou Pavlíčkovou). Ta mě dovedla do kurzu Podnikni to, kde jsem se setkala s Maxem Dužkem a Matoušem Vinšem. V podstatě lidmi, ke kterým jsem vzhlížela. Oči mi otevřela kniha Na volné noze od Roberta Vlacha. Na největší komplikaci ještě čekám. Zatím všechno šlo zvládnout.

Co považujete za svůj největší úspěch?

Mám klienty, kteří mě vytěžují na plný úvazek a rádi se ke mně vrací. U jednoho spolupráce trvá už přes 4 roky.

Jaké jsou Vaše plány do budoucna?

Jako digitální nomád si udržet nezávislost na lokalitě. Sice pracuji z domova (Belgie/Praha), ale možnost koupit si letenku, odjet na týden k rodičům na hory nebo prostě si dát 4 dny volna je osvobozující. Jsem pánem svého času, ale taky jsem za něj zodpovědná.

Čeho byste se na základě vlastních zkušeností již vyvaroval/a?

Brát si více klientů, než je zvládnutelné. Ona vidina více práce = více peněz je lákavá, ale dlouhodobě neudržitelná. Určitě nezanedbávat okolí (přátelé, rodinu) a sociální vztahy s nimi. Sice to občas bolí, ale mít nějaké sociální vazby je v těžkých chvílích k nezaplacení.