Jméno: Barbora Oudesová
Název firmy: as well s.r.o
Pozice ve firmě: Jednatelka
Obor podnikání: E-shop/maloobchod
Kraj: Hlavní město Praha

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

Já i mý dva sourozenci jsme odjakživa samostatní a podnikaví, takže když bratr přišel s nápadem na Vegan box, každý si v tom našel to své a rozhodli jsem se podnikat společně. Vegan box je e-shop s unikátními boxy s překvapením zaměřené pouze na rostlinné produkty. Jde o zábavnou formu, jak objevovat a zkoušet nové výrobky.

Naším cílem je přibližovat všem bez rozdílu rozmanitost veganského stravování a na druhé straně podporovat lokální výrobce, produkty ruční výroby a značky, které se snaží s veganskými produkty prorazit.

Co vám na začátku podnikání pomohlo a co vám naopak komplikovalo život?

Pomohly mi především předchozí zkušenosti s podnikáním. I když v jiném oboru, věděla jsem do čeho jdeme. Zároveň nám pomohl i vlastní kapitál v rychlém rozjezdu a jistota, že počáteční investice nejsou úmorné. Naopak nejtěžší je rozšířit povědomí o značce i mimo vegany. Naše cílová skupina je velmi malá, ale chceme převážně oslovovat lidi, kteří se zajímají o zdravou stravu a udržitelný způsob života. Tj. ne pouze vegany.

Co považujete za svůj největší úspěch?

Největší radost máme z feedbacku zákazníků, kterým se náš nápad líbí a kteří nám pomáhají se neustále posouvat dále. Vyhráli jsme ale také 1. místo v soutěži MeshUp Plant-Powered Perspectives 2021 a 3. místo v soutěži Nastartujte se. Samotné umístění je skvělé, ale pro nás to víc znamenalo jakési zadostiučinění toho, že naše práce a náš projekt má smysl.

Jaké jsou Vaše plány do budoucna?

Momentálně se chceme více zaměřit na marketing a oslovovat i „nevegany“ a zároveň rozšiřujeme sortiment produktů.

Čeho byste se na základě vlastních zkušeností již vyvaroval/a? 

Možná aktuálně nepoužívat slovo Vegan v názvu. Toto slovo je bohužel v České republice stále vnímáno převážně negativně. Přitom nabízíme spoustu zajímavých dobrot. To, že jsou jen rostlinného původu, bereme jako plus. Přesvědčit o tom spotřebitele je teď náš hlavní boj.