V roce 2018 se vyhlašuje již počtvrté grantový program PODNIKAVÁ ŽENA ROKU! Deset nejúspěšnějších podnikatelek získá 10.000 Kč na rozvoj svého malého podnikání. Hlavním cílem udílení Grantového programu „PODNIKAVÁ ŽENA ROKU“ je ocenění práce malých podnikatelek podnikajících na území České republiky a zviditelnění jejich schopnosti, samostatnosti a kvality jejich podnikání s důrazem na obnovování řemesel, tradic a zkvalitňování služeb.

Rok rodinného podnikání 2018 se blíží k polovině a neustále graduje. Každý týden se konají setkání s rodinnými firmami v regionech, naplno jede univerzitní platforma rodinných firem, předkládají se průzkumy, legislativní návrhy a denně medializují malé rodinné firmy. Odstartoval také již 7.ročník soutěže Equa bank Rodinná firma roku a chystá se velká letní show v podobě dalšího ročníku seriálu České televize a AMSP ČR – Toulavá kamera za rodinným stříbrem.

Dovolte, abychom Vás informovali o zpracování osobních údajů v AMSP ČR. V souvislosti s přihlášením a účastí v projektu AMSP ČR či v souvislosti s žádostí o zasílání novinek od AMSP ČR jsou v AMSP ČR zpracovávány osobní údaje přihlášeného (subjekt údajů) v souladu s platnou legislativou, zejména Nařízením Evropského Parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES („GDPR“).

V polovině minulého týdne odstartoval 7. ročník soutěže Equa bank Rodinná firma roku (EBRFR). Soutěžit se bude, stejně jako loni, ve dvou kategoriích: Malá firma (firmy do 50 zaměstnanců s obratem do 10 mil. EUR) a Střední firma (firmy do 250 zaměstnanců s obratem do 50 mil. EUR). Vítěze obou kategorií vybere odborná porota složená z organizátora a partnerů soutěže. Speciální kategorií je Cena veřejnosti, kde si vítěze zvolí sama veřejnost. Vybírat přitom bude z 10 firem nominovaných odbornou porotou.

Význam Německa jako exportního odbytiště pro téměř polovinu českých firem z řad malých a středních podniků za poslední tři roky vzrostl. 69 % z nich předpokládá, že vývoz k našemu největšímu sousedovi v letošním roce ještě navýší, a plánují proto rozšiřovat výrobní kapacity. Německo zcela dominuje jako náš hlavní exportní i importní partner a je druhým největším investorem. Vyplývá to z průzkumu a aktuální analýzy Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR), agentury pro podporu obchodu CzechTrade a Komerční banky (KB).

Agentura pro podporu podnikání a investic nabízí začínajícím podnikatelům a start-upům hned několik programů, v rámci kterých je možné využít až 150 hodin zkušených mentorů, navštívit a vystavovat na exkluzivních zahraničních veletrzích či využít setkání a prezentace před zahraničními investory.

Právě vychází druhé číslo 7. ročníku časopisu TRADE NEWS. Dubnové číslo vám přináší zajímavá témata jako například: povýšenost se v obchodě nevyplácí, Indonésie: menší české firmy už ji objevily, vynalézavost máme v genech, Kambodža se staví na vlastní nohy, využijte renomé České rozvojové agentury v Kambodži, když musíte dát sbohem svým zaměstnancům.

Kromě série školení, které AMSP ČR spustila začátkem února tohoto roku, aby pomohla podnikatalům připravit se na evropské nařízení o ochraně osobních údajů GDPR, spustila také speciální informační portál. Na koho se opatření vztahuje? Co to pro firmy znamená? Co musí podnikatel provést? Jak nenaletět předraženým poradcům? Jak ušetřit? Kolik na to mají firmy času? Jak budou probíhat kontroly? Co hrozí za sankce? Jak se jim vyhnout?

Počet podnikatelských právnických i fyzických osob dosáhl v České republice v minulém roce rekordních čísel. Zatímco počet podniků a živnostníků na vedlejší činnost roste trvale, počet OSVČ v činnosti hlavní roste poprvé od doby světové krize. Hlavní podíl v příznivých statistikách přitom drží ženy v podnikání, jejichž počet od roku 2011 vzrostl vůči mužům desetinásobně. Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) ve spolupráci s Ministerstvem průmyslu a obchodu (MPO) vydávají aktuální srovnávací analýzu mezi podnikateli a podnikatelkami.

Hospodářský výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu přijal na žádost AMSP ČR usnesení, kterým žádá příslušné resorty, aby obratem zahájily legislativní kroky pro ukotvení rodinných firem v zákoně. Tour v setkávání rodinných firem napříč regiony pokračovalo setkáním v Hradci Králové a v Praze. Projekt zaměřený na rodinné podnikání neusátává ani v největší medializaci rodinných firem, která kdy Českem proběhla....každý den je na portále iHNED představen jeden rodinný podnik, živnost nebo farma.