Jméno: Petr Moučka
Název firmy: M-SOR s.r.o.
Pozice ve firmě: jednatel
Obor podnikání: vzdělávání (sebeobrana, první pomoc), konzultace v podnikání
Počet zaměstnanců ve firmě: 8
Kraj: Královéhradecký kraj

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval svou firmu?

Vždy jsem měl silné tendence chránit slabší, a protože mi došlo, že nemůžu být všude, bude nejlepší naučit je jak se dokázat ochránit sám. Proto jsem založil originální systém sebeobrany. Potom jsem si uvědomil, že jako samo-jediný lektor zvládnu proškolit jen omezené množství lidí, a proto jsem začal tvořit výcvikové programy pro lektory a budovat strukturu firmy - obchodníky, koordinátory atp..

Co vám na začátku podnikání pomohlo a co vám naopak komplikovalo život?

Hodně mi pomohl zájem lidí o tuto oblast. Protože umět ochránit rodinu v různých situacích, včetně autonehody, chce umět každý. Muži - jako manželé, ženy - jako maminky. Velmi dobře to funguje jako TMB ve firmách. Myslím si, že pocit, že se můžeme stát hrdinou, láká každého z nás.

Co považujete za svůj největší úspěch?

Především to, že se o nás doslechli až v Mexiku (že jsme opravdu dobří) a opakovaně nás tam pozvali pro výcvik speciálních jednotek. Potom to, že náš systém už přímo zachránil více jak 19 lidských životů. A z nedávné doby například trénink pro handicapované, kde se ukázala kvalita SORUDO tím, že se díky němu dokáží bránit i lidé na vozíku.

Jaké jsou Vaše plány do budoucna?

Těch je mnoho. Především rozšířit team o další schopné a nadšené lidi, které si vychováme pro obchodní a lektorské pozice. Nový e-shop, vlastní policejní akademie, podnikatelská akademie, kniha o podnikání a vlastní franšíza atp.. :)

Čeho byste se na základě vlastních zkušeností již vyvaroval?

Mnohem více bych se zaměřil na hledání mentora / konzultanta. Člověka, který už je tam, kam já se s podnikáním chci dostat. Někoho, díky komu uvidím hned na začátku za další dvě zatáčky a nebudu tak ztrácet čas, energii a peníze na neefektivních činnostech ... a ano, právě takového poradce dělám. Také bych se mnohem dříve věnoval PR a nenechával ho na dobu, kdy budou ostatní projekty hotové - je totiž jedno, jak úžasný produkt máte, když o něm nikdo neví.