Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval svou firmu?
Původně o podnikání nebyla řeč. Chtěly jsme si jen vydat brožuru o několika obchodech se zajímavým designem. Velice rychle jsme z tištěného média přešly na webovou prezentaci a projekt začal narůstat. Rozhodnutí podnikat přišlo v době, kdy se nároky na realizaci zvyšovaly a my jsme poznaly, že je to udržitelné jedině tehdy, bude-li projekt Czech Design Map schopný si na sebe vydělat.
Podnikání nás vedlo ke smysluplnějším rozhodnutím, přestaly jsme být příliš osobní a vybudovaly jsme si určitý nadhled. Dnes má naše databáze Czech Design Map přes 170 kvalitních míst s profesionálním českým designem. Naše specifické zaměření je unikátem na trhu, nemá svoji paralelu u nás ani v zahraničí.
Co vám na začátku podnikání pomohlo a co vám naopak komplikovalo život?
Těžké bylo stát si za svým. Všemožné konzultace, různá setkání, startupové soutěže a crowdfunding s námi mávaly ze strany na stranu a často to byl jen žrout času i peněz. Nejednou jsme se setkaly s nabídkami, kde bychom se staly obětmi byznys plánu někoho jiného. Nejvíce nám pomohly rady, které nás vedly k budování samostatnosti a nezávislosti. S Káťou Novotnou jsme schopné obstarávat téměř celou realizaci i chod projektu. Dále spolupracujeme s prověřenými odborníky, které jsme si vybraly sami.
Co považujete za svůj největší úspěch?
Jsme šťastné za velmi pozitivní zpětnou vazbu. Webu www.czechdesignmap.cz pomalu roste návštěvnost a náš facebook https://www.facebook.com/czechdesignmap/ si také získal řadu příznivců hned ze začátku. Dále je skvělé, že si se spoluzakladatelkou Káťou rozumíme a jsme k sobě upřímné, přestože vyslovit nebo přijmout kritický názor bývá nepříjemné. Máme radost, že přes velký tlak na začátku jsme neuhnuly a držíme se své prvotní myšlenky Czech Design Map – podpořit český profesionální design.
Jaké jsou Vaše plány do budoucna?
Uvědomujeme si, že databáze stále není kompletní, a že po republice je mnoho míst, o kterých nevíme. Tato komplexnost je pro nás velmi důležitá. Je to jedna z věcí, která tvoří naši výjimečnost. V plánu je také vlastní mobilní aplikace. Vzdálenější budoucností je pak růst za hranice České republiky.
Čeho byste se na základě vlastních zkušeností již vyvaroval?
Postupovaly jsme velmi obezřetně, a tak se nám podařilo příliš nechybovat. Nicméně za nejhorší rozhodnutí považuji naši účast ve crowdfoundingové kampani. Přestože jsme ji dotáhly do konce, byla pro nás tvrdou rákoskou a my dostaly ohromný výprask. Kampaň nám odkryla byznys svět, jehož nechceme být součástí. Alespoň dnes víme, jak to dělat nechceme.